Vajon Te mit kívánsz?

2018.03.02

Hoztam nektek pár finomságot. Milyen vitamin hiányra utalhat az adott étel kívánása? Természetesen itt inkább a tartós kívánásról van szó, mint arról, hogy kéthavonta megkívánod a csokoládét.

Alkohol, cigi: Fehérje hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: magok, bab, spenót. 

Bab, lencse, borsó, szilva: Lehet, hogy a rézre van szükséged. 

Banán: Kálium. 

Csokoládé: Magnézium. Ezekkel pótolhatod pl.: mogyoró, leveles zöldek, barna rizs, tökmag.

Dió: Fehérjére, B-vitaminokra és zsiradékra van szüksége a szervezetnek. A stresszes, ideges emberek inkább kívánják meg a diót, mint a kiegyensúlyozottak.

Édesség: Szén hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: friss gyümölcsök.

Étvágytalanság: B1, B2: Ezekkel pótolhatod pl.: magok, hüvelyesek, bab. 

Folyékony étel: Víz hiány. 

Hideg ital: Mangán hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: dió, mandula, áfonya. 

Hús: Vas vagy cink hiányra utalhat. Ezekkel pótolhatod pl.: lencse, spenót, tökmag, mák, mandula, dió.

Jég: Vas hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: káposzta, cseresznye. 

Joghurt: Ha kizárólag a joghurt után vágyakozol, ez annak lehet a jele, hogy a bélrendszeredben elszaporodtak a rossz bélbaktériumok. A joghurt fermentált étel, azaz emésztő baktériumokat tartalmaz. Egy kis béltisztítás segíthet, illetve odafigyelni, hogy mit eszik az ember. Minden gyümölcs és zöldség megfelelő bevitele támogatja a bélrendszert.

Kávé, tea: Kén hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: vörös áfonya, torma, brokkoli, káposzta. 

Kenyér: Nitrogén hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: magok, bab, fehérje tartalmú étel. 

Nyers káposzta: A gyomor vagy bélrendszer körül kell kutakodni, hogy mi lehet a gond. Ugyanis az U-vitaminban gazdag káposzta képes regenerálni a gyomor és a belek sérült nyálkahártyáját.

Pörkölt mogyoró vagy mogyorókrém: B-vitamin hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: gabonák, különböző magvak. 

Sajt: Kálcium hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: mák, szezámmag, mandula, petrezselyem, amaránt, brokkoli.

Savanyúság: Magnézium. Ezekkel pótolhatod pl.: magok, hüvelyesek.

Sárgadinnye: Akkor sokféle ásványi anyagra: káliumra, kalciumra, magnéziumra, foszforra és C- vitaminra éhezik a szervezeted.

Sokat kívánsz enni: tirozin, tripofán: Ezekkel pótolhatod pl.: narancs, zöldség, gyümölcsök, mazsola. 

Sós ételek: A pajzsmirigyben kevés a jód, vagy a nátriumszinteddel lehet probléma.

Szénsav: Kálcium hiány: Ezekkel pótolhatod pl.: mák, mandula. 

Szétfőtt étel: Szén hiány. Ezekkel pótolhatod pl.: Friss gyümölcsök. 

Tojás: A fehérjén kívül szelénre is szükség van.

Zsíros étel: Kálcium hiány. pótolhatod pl.: brokkoli, hüvelyesek.

Ennyi lett volna egyenlőre. Ha egyéb kérdésed van keress fel bátran! Minden jót!