Pisztácia

2019.12.23

A pisztácia az egyik legelterjedtebb dió, magas fehérje-, kalcium-, vas-, olajsav tartalmuk és antioxidánsok, például az A- és E-vitamin tartalma miatt. A pisztácia kevesebb zsírt tartalmaz, mint a legtöbb dióféle, és lúgos formájúak, ami nélkülözhetetlen a gyógyulásában. 

A pisztácia hihetetlenül tápláló a vér, valamint az immunrendszer, a szív-érrendszer, az izomrendszer és az idegrendszer számára. A napi csak egy marék segíthet étvágyának megfékezésében, és egész nap energiával tölthet. A pisztáciákról ismert, hogy elősegíti a vérben a lipidek és a lipoproteinek szintjét, ami végső soron elősegíti az LDL (rossz) koleszterin csökkentését és a HDL (jó) koleszterin emelését.

Pisztácia
Pisztácia

A nyers pisztácia rendkívül jótékony hatással van a székrekedésre, a száraz bőrre, valamint a máj és a vesék tonizálására. A pisztácia hozzájárulhat a szívkoszorúér betegség, agyvérzés, fertőzés, memóriavesztés, 2. típusú cukorbetegség, álmatlanság, idegrendszeri rendellenességek, bőrrák gyógyulásához. A végső egészségügyi előny érdekében válassz természetes színű nyers, sózatlan pisztáciát

A pisztáciaolaj kiválóan alkalmas a bőr revitalizálására és táplálására is, kiválóan alkalmas masszázskezelésre és kozmetikai használatra is. A pisztácia kiválóan működik salátákkal, és friss pestoval! 

Pisztácia pesto
Pisztácia pesto

Próbáld ki ezt a pisztácia pesto receptet, amely több szív egészséges és gyógyító összetevővel rendelkezik:

- 1 1/2 csésze friss bazsalikom

- 1/2 csésze koriander

- 1 csésze héjas pisztácia

- 2 -3 gerezd fokhagyma

- 1/4 csésze olívaolaj vagy pisztácia olaj

- 1-2 teáskanál friss citromlé

- csipet tengeri só

Helyezd az összes összetevőt aprítógépbe vagy turmixgépbe, és mixeld addig, amíg sima nem lesz. 

Fogyaszd egészséggel!

Forrás: Medical Medium