Kivi

2020.02.21

A kivi kivételesen magas C-vitamin-tartalommal rendelkezik, valójában még több C-vitamint tartalmaz, mint egy narancs. Nagy mennyiségben tartalmaz továbbá E-, A- és K-vitamint, valamint flavonoidokat, antioxidánsokat és ásványi anyagokat, például magnéziumot, káliumot és vasat. A kivi előnyösen hat a légzőrendszerre. Kimutatták, hogy segíti a megfázás időtartamának lerövidítését, valamint az asztma, zihálás és köhögés megelőzését. A kivi gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik. A kivi magja kiváló omega-3 zsírsavak forrása, amelyek nélkülözhetetlenek a kognitív funkciókhoz és segíthetnek megakadályozni az ADHD és az autizmus kialakulását gyermekeknél. A kivi a papaya és az ananász enzimeihez hasonló enzimeket tartalmaz, amelyek hasznosak az emésztésnek.

Kivi
Kivi

A kivi arról is ismert, hogy segít eltávolítani a testben a felesleges nátrium-lerakódást, ami csökkentheti a puffadást és duzzanatokat. Nagyon előnyös azok számára is, akiknek immunrendszere gyenge vagy érzékeny, és például gyakran szenved fül-, orr- és torokfertőzésekben. A kivi cukorbetegek számára is nagyszerű táplálék, mivel segíti a vércukor szintjük ellenőrzés alatt tartását, valamint a szív- és érrendszer egészségét, mivel kimutatták, hogy segít csökkenteni a triglicerideket vagy a vérzsírt a testben. A kivi tartalmaz olyan vegyületeket, amelyek vérhígítóként működnek. Segít megelőzni a vérrögképződést.

Forrás: Anthony William