Kesudió

2020.01.19

A kesudió ropogós, mégis finoman édes dió, amely egészség szempontjából kedvező hatással lehet a szervezetre. A kesudióban magas a fehérjetartalom, és gazdag B-vitaminban. Olyan alapvető ásványi anyagok, mint a vas, a szelén és a cink forrása. Daganatellenes vegyületeket is tartalmaz, amelyek képesek lehetnek éheztetni a daganatokat és megakadályozni a rákos sejtek szaporodását. 

A kesudió nagyon jótékony hatással lehet a vérnyomás csökkentésére, a szívroham megelőzésére, az epekövek megelőzésére, a migrén gyakoriságának csökkentésére, az energia fokozására, a csontok erősítésére, valamint az egészséges bőr és haj elősegítésére. A kesudió zsírtartalma alacsonyabb, mint a legtöbb dióféléé, és magas mennyiségű olajsavat tartalmaz, ami egy egyszeresen telítetlen zsír, amely kiválóan alkalmas a szív- és érrendszerre.

Kiválóan alkalmas lehet az idegrendszerre is, és segítik az izmok és az idegek pihentetését. Segíthet a test rugalmasabbá tételében, elősegítheti az inak, izmok és ízületek rugalmasságát. A kesudió képes kielégíteni az éhezést, ami csökkenti a túladagolást, elősegítheti a fogyást.

Kesudió
Kesudió

A szem általános egészségére is jó hatással lehet. A maximális egészségügyi előny elérése érdekében próbáljon meg nyers, pörköletlen kesudiót fogyasztani. A kesudió snackként is fogyasztható, vagy salátákhoz, zöldség- vagy rizsételekhez adható hozzá.

A kesudiót őrölheted dióvajnak, és zellerpálcákra, almára, uborkára kenheted, vagy szárított kókuszdióval, mézzel és fűszerekkel keverheted.

Forrás: Anthony William