Így javíthatsz az alvásodon!

2020.02.09

Sokan küzdenek alvásproblémával így gondoltam összegyűjtöm, hogy mivel javíthatsz az alvásodon. Természetesen megpróbálom napirend szerűen leírni, hogy könnyebb legyen beilleszteni a mindennapokba.

Így javíthatsz az alvásodon!
Így javíthatsz az alvásodon!

1, Járj masszázsra! 😉

2, Munka után próbáld levezetni a napi stresszt. Erre kiváló lehet egy edzés: jóga, vagy valamilyen sport ami kikapcsol, felfrissít és megnyugtat. Hagyd a munkahelyeden a feszültséget, hogy az otthoni légkör nyugodt legyen.

3, Tisztálkodás. Mosd le magadról az aznapi terheket, emellett a fürdés mindig megnyugtat. Használhatsz fürdővizedbe levendula, citromfű olajat.

4, Attól függően, hogy mikor fekszel le aludni, előtte 2 órával már ne egyél. (Itt megtekintheted a szervórát, amely segíthet felmérni, hogy melyik szerveddel lehet probléma, például ha éjszaka egy bizonyos órában mindig felébrednél.) Vacsorára valamilyen könnyű ételt egyél, ami nem megterhelő az emésztésednek. Recepteket itt találhatsz. Ha lehet az esti étkezésedből hagyd ki a zsírosat, az édességet, a szénhidrátot, mert ezekkel jelzed a szervezetednek, hogy még munka van. Ha mégis nassolnál akkor egyél almát, az barmikor jólesik és nem megterhelő. Ha kávézol vagy koffeint fogyasztasz akkor délután már ne nagyon igyál, mivel ezek a pörgető italok kb. 4 óra múlva fejtik ki hatásukat. Inkább igyál minél több vizet a nap folyamán és a szervezeted meghálálja.

5, Ha lehet lefekvés előtt kb. 1-1,5 órával már ne nézz tv-t, ne telefonozz, ne számítógépezz, mivel ezek az eszközök tovább terhelik az idegrendszert és nem pedig nyugtatják. Helyette legyél és foglalkozz a családoddal vagy olvass könyvet, meditálj.

6, Lefekvés előtt jó ha a szobában minden elektronikai eszközt kihúzol és megpróbálsz csendet, sötétet és nyugodt környezetet teremteni az alváshoz.

7, Szellőztesd ki a szobát. Az ideális hőmérséklet az alváshoz kb. 18-22 fok között van.

Így javíthatsz az alvásodon!
Így javíthatsz az alvásodon!

Mindezek függvényben, ha ezeket kipróbálod, biztosan javulni fog az alvásod minősége. Esti tea rituáléval is lehet ezt még fokozni, például citromfű- vagy levendula tea fogyasztásával. Sokat számít továbbá, hogy milyen matracon alszol. A párnád megválasztását se becsüld alá. Ha hason fekszel semmiképp se tegyél a fejed alá párnát, mert azzal "megtöröd" a nyakad (elfekszed) és fájni fog. Ha az oldaladon alszol akkor egy akkora párnát célszerű használnod amely vízszintesen tartja a nyakad. Tovább fokozható ha megtanulod hogyan aludj napközben akar 20-30 percet mialatt felfrissülsz. Remélem segítségedre lesz!