Tippek a boldogsághoz

2018.03.08

A boldogság Te vagy. Ott él benned csupán észre kell venned. Ha boldog vagy, megemelkedik a rezgésszinted és csupa pozitív dolog ér. Néha jöhet 1-2 mélypont vagy stressz helyzet, de azok is csak erősítenek, hogy na megtudod tartani ezt az állapot? MEG! Amint boldog vagy egyszerűen minden gyönyörű lesz körülötted. A hozzáállásod a legfontosabb, de van itt pár tipp amivel segítheted elérni.

Lassíts, és értékeld az apró örömöket

Mindenki a rutinjainak rabja, ez sok esetben hasznos dolog lehet. Néha viszont a rutin miatt nem vesszük észre az élet apróságait. A boldog emberek tudják, mennyire fontos mondjuk megillatozni az ételt, vagy kimenni a levegőre és egy mélyet lélegezni, sétálni a természetben. Bárhol is vagy állj meg egy percre lélegezz egy jó mélyet és nézz körbe. Minden ami körülötted van egy csoda, egy remekmű bármi és bárki is legyen az! Értékeld, hogy részese lehetsz.

Sport és életmód

A boldog emberek rendszeresen sportolnak, mert sokat hozzátesz a hangulatukhoz. Segít levezetni a stresszt, jót tesz a közérzetnek az alapos átmozgatás. Beindul a keringés. A fej kitisztul, felfrissül. Tanulás, munka könnyebb, az emlékezés javul. Erőteljesen javítja a tápanyagok eljutását az agyba. Segít elmélyedni. Fokozza a kitartást.

Továbbá nagyon fontos a megfelelő étrend. Ne terheld túl az emésztő rendszered, vigyél be sok zöldséget gyümölcsöt és figyelj a megfelelő folyadék bevitelre!

Költs másokra

Ha másokra is költünk, boldogabbak leszünk, mintha magunkra költjük ugyanazt a pénzt. Ez különösen igaz apróságokra, amik már erőfeszítést jelentenek, hogy vajon minek örülne?

Elég pihentető alvás

Gyakorlatilag nincs olyan tanácsadócikk, amiben ez ne szerepelne. Nem véletlenül. Még mindig nem alszunk eleget, hiába olvassuk úton-útfélen ezt a tanácsot. Aki eleget alszik, sokkal több energiája van, jobban figyel, jobb a memóriája. Az alvásmegvonás növeli a stresszt, akkor is, ha épp nincs min stresszelni. A boldog embereknél az alvás elsődleges, jobban is érzik magukat. Ha időben nem is tudsz eleget aludni, minőségben lehet javítani. A nagy feltalálók, vezetők módszere volt az, hogy 2-3 óránként 20 percet alszanak, megpihennek.

Pozitívnak maradni

Mindenkivel történnek rossz dolgok, a boldog emberekkel is. Viszont ők nem azon rágódnak, hogyan alakulhattak volna a dolgok, vagy hogyan kellene lenniük, hanem mindarra gondolnak, amiért hálásak. Ezután megtalálják a legjobb elérhető megoldást a problémára, alkalmazzák, aztán továbblépnek. A pesszimizmusnál semmi sem segíti elő jobban a boldogtalanságot. Koncentrálj inkább a tényekre, sokszor nem olyan rossz a helyzet, amilyennek látszik. A stressz nem old meg semmit.

Megfelelő emberekkel körbe venni magunkat

Ha boldog emberekkel veszed magad körbe, segít a magabiztosságodon, kreativitáson, és a jó kedveden. Negatív emberekkel lenni pontosan az ellentétes hatást váltja ki. Azt akarják, hogy vegyenek részt a szomorúságukban, ettől jobban érezhetik magukat. Sajnálni sem kell senkit, mert a sajnálat egy negatív energia.

Mély beszélgetések

Elkerüli a csacsogást, mások elítélését. Inkább az értelmes interakciókra koncentrálnak. Ez jó érzéseket szül, érzelmi kapcsolatot teremt. És nagyon jó módja annak, hogy tanuljunk másoktól, hogy lássunk más nézőpontokat is.

Nyitott gondolkodás

Az embereket zárt vagy nyitott gondolkodásúak. Akik zárt gondolkodásúak, úgy érzik, hogy nem tudnak változtatni semmin, és másokat hibáztatnak. Ez problémákat okoz, amikor meg kellene oldani bármit, mert minden megoldhatatlannak tűnik. Akik nyitottak, azért boldogabbak, mert úgy gondolják, hogy fejlődni tudnak, ha beleteszik a szükséges erőfeszítést - és meg is oldhatják a problémákat. Minden kihívás egy lehetőség.

Másoknak való segítés

Attól, hogy időt szakítunk mások megsegítésére, nemcsak másokat tesz boldoggá, hanem minket is. Aki másokon segít, annál felszabadul egy csomó hormon, ami mind a boldogságérzethez járul hozzá. Ha segítünk másoknak, a munkában is jobban tudunk koncentrálni, és az előléptetés is valószínűbb, sőt az egész csökkenti a stresszt. Arra azért figyelni kell, hogy ne terheljük túl magunkat, ne vonódjunk be túlságosan. Annyira segítsünk, amennyire kérik, és amennyire tőlünk telik. Ne várjunk cserébe semmit, őszinte tiszta szívből segítsünk.

Tegyünk érte, hogy boldogok legyünk

A boldog emberek foglalkoznak a hangulatukkal, döntéseikkel - úgy, hogy közben törődnek a boldogságukkal. Ami bent az kint, ami kint az bent. 

Egy csodálatos ember vagy akit csodák vesznek körbe, csak lásd meg. Megérdemled, hogy boldog légy!